Min tid med Tristan del 3

I juni var vi och tävlade på surf, det var det värsta vädret man kan tävla i då det verkligen spöregnade hela dagen. Trots dom lite sämre förutsättningarna lyckades vi iallafall vinna både LBn och LAn, LBn var verkligen inte någon bra runda då vi kom fel på många hinder. LAn däremot var bra förutom en felbedömning av mig. 
 
Dagen efter hoppade vi bara en LB som mhpc kval 2, jag red jättedåligt men vi lyckades ändå komma 3 i mountain horse på något konstigt sätt. 
 
 
Tävlingarna rullade på och vi plockade placeringar, även om det gick bättre hade vi ganska mycket otur. Speciellt i LA, då vi oftast fick med oss någon bom trots en annars bra runda. 
 
I juli åkte vi till piteå och tävlade och gjorde nog våran bästa tävling hitils, vi fick 4 fel i två klasser men rundorna var ändå bra. I den tredje klassen nollade vi, men självklart var det en ackumulator så nollan räknas inte.. 
 
 
Senare i juli var vi i vindeln och tävlade, vi kom då 2a i det sista mountain horse kvalet, slagna med 1 poäng. Men det räckte iallafall till att vinna totalen för D ponnyerna och kvala till finalen som gick i borås. Vi kom även 2a i en LA samma dag även om oturen fortsatte. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin