Torsdag

Dagens ridpass med Tristan gick verkligen inte bra, det känns nästan som det bara går sämre och sämre tyvärr. Jag red på ridbanan och i traven gick han helt okej men sen när jag hade travat en stund började han stressa upp sig.. Tristan är verkligen inte kul att rida då han blir stressad, han tål inte att man håller kontakt med munnen och så fort man nuddar minsta lilla med skänkeln skjuter han upp i luften..
 
I galoppen var han hemsk, försökte verkligen att behålla lugnet och göra så gott jag kunde men till slut kunde jag verkligen inte det längre. Han bara kör upp huvudet och ökar så fort man lättar minsta lilla på tyglarna, vilket är otroligt irriterande. 
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför rider du inte dressyr för en riktig tränare? Det räcker ofta inte med bara hoppträning. Tyvärr verkar många ponnyryttare strunta i den viktiga dressyren. Behövs ofta minst lika mycket dressyr träning för riktig tränare som hoppträning. Det behövs inte bara för att få en välriden häst. Det behövs även för att få en hållbar häst.

2013-05-16 @ 23:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin