Dag 1- Vilken typ av häst jag föredrar

Jag har egentligen ingen speciell typ av häst. Men Kryckan är verkligen helt perfekt i mina ögon, han har allt jag letar efter! Ett krav är att dom ska vara porotiva till arbete och hinder, samt ha fin exteriör. Sen är det alltid min magkänsla som jag lyssnar på innan jag köper en häst. När det gällde Kryckan så kändes allt så himla rätt från första gången jag såg filmen på honom, även om han var svag och allmänt oriden.
 
Men jag gillar den kvicka och spänstiga typen med ganska mycket nerv. De måste ha egen bjudning, samt tycka att hoppning är hur kul som helst. Man ska inte behöva göra 110% rätt för att dom ska hoppa om ni förstår vad jag menar. Det är också bra om dom lyfter på fötterna och inte river i onödan.
 
En sak som också är jätteviktig är att dom har ett bra huvud. Inte stressar upp sig för ingenting som Olle gjorde t.ex. För han kunde bli jättespänd bara av att jag kortade stigbyglarna, och sen kunde hela ridpasset vara förstört. Då kunde han gå med högt huvud och trippa fram. 
 
Haha gud vilket rörigt inlägg, men se bara på Kryckan. Han är verkligen min typ av häst!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin