Jag och Kryckan Del 3

Någonstans innan tävlingen i Vindeln så började vi träna för Eva Jonsson, det fungerade jättebra och jag fick mycket bra hjälp med Kryckan. Träningarna började gå bättre och bättre, och efter en jättebra hoppträning så bestämde vi oss för att debuetra LA under kommande helgs tävlingar i Nordmaling.
 
Började med att hoppa en LB, där hade vi en klockren runda fram tills en trippel i omhoppningen där jag tappade balansen och for av. Har inga minnen från själva kraschen eftersom jag slog i huvudet och har en liten minneslucka hahaha. Valde att rida LA iallafall även om jag var helt mörbultad. Det blev en jättefin runda även där, men tyvärr föll sista hindret. Dag 2 red jag bara en LC, där blev det en andraplats individuellt och en vinst med laget!
 
Vadå för stor förbygel??
 
Två veckor senare åkte vi till Piteå och tävlade. I LB dubbelnollade vi och blev 4a, i första LAn rev vi de två sista hindrena, och i sista LAn fik vi 19 fel. Det var dock inte så farligt som det ser ut i sista klassen, då alla felen kom i kombinationerna. Alla rundorna var jättejättebra även om jag som sagt red dåligt i kombinationerna.
 
 
Kanske två veckor efter Piteå var det dags för tävling i Skellefteå. Hade tvekat ett tag på om jag skulle hoppa DMet, men eftersom mamma jobbade på lördagen så blev det inte så. Hoppade LB+5 och LA. I LB+5 var vi nolla på hinder, men jag glömde banan och fick lägga en volk och fick 6 fel istället för 0. Blev en andraplats, lite surt då jag skulle ha vunnit annars. I LA var jag fortfarande sur efter missen i första klassen, men det blev en nolla och vinst! Lätt årets bästa tävling!
 
På väg hem så lämnade vi in hans sadel på omtoppning hos Andrea Waller, eftersom den var hur sne som helst. Jag satt snett och han kunde inte balansera sig rätt..
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin