Min tid med Tristan

Eftersom jag har lite smått bloggtorka just nu tänkte jag ta och skriva om min tid med Tristan, världens bästa ponny! ♥ Det kommer komma upp i flera delar, annars blir det så himla långt. 
 
I slutet av sommaren 2011 bestämde vi oss att det var dags att börja leta en ny ponny. Mina ponnyer jag hade då fungerade inte speciellt bra och vi kom ingenstans. Vi blev iallafall tipsade om Tristan av en vi kände, och vi bestämde oss för att åka och kolla på honom då han ändå stod i Umeå. Det kändes verkligen så rätt när jag provred honom, han var helt klart ponny som passade mig perfekt. 
 
 
Den 14 oktober 2011 blev Tristan min, det första vi gjorde var dock att spruta honom. Det var dock inget allvarligt fel på honom. Så vi chansade och köpte honom ändå, för vi orkade inte åka land och rike runt för att leta en ny. Men på ett sätt var det ändå ganska bra, för jag fick lära känna honom i lugn och ro! 
 
Dom första månaderna med Tristan minns jag inte så jättemycket av, förutom att han var hur pigg som helst efter vilan och galoppen var ganska okontrollerad om man säger så. 
 
En av dom första bilderna

 
I december åkte vi iväg och hopptränade med honom för första gången, hela träningen var verkligen kaos. Han hade inte hoppat på över 2 månader så han var otroligt pigg och hoppglad, efter att han hade sprungit runt utan kontroll halva träningen kunde vi hoppa en bana utan att han flippade ur eller skenade runt. 
 
Under vintern fortsatte vi att träna på och det gick bättre och bättre, han lyssnade mer och mer på mig och jag började hitta "knapparna" på honom. Även om det kändes bra då inser jag i efterhand hur dåligt det såg ut haha. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin