Onsdag

Just nu sitter jag och pluggar, visst är ni förvånade? Sämt åsido, men jag har ungefär 100 glosor + massa grammatik att plugga in till spanska provet. Kan redan det mesta men minnet behöver fräschas upp lite. 
 
Tidigare idag var jag till stallet en sväng och red Peppe. När jag skulle hämta honom i hagen möttes jag av att hans halstäcke låg på marken mitt i en vattenpöl, vette sjutton hur han hade lyckats ta av sig det.. Han måste iallafall vara väldigt begåvad eftersom det är ett bensnöre på det.. 
 
Peppe fick gå runt långslingan idag och det gick jättebra så fort vi hade kommit iväg från stallet. Var tvungen att bråka lite med honom, men efter det skötte han sig super. Det var dock hårt och isigt runt långslingan så jag skrittade och travade bara, men försökte jobba honom så mycket som möjligt, gjorde halter, övergångar och tempoväxlingar. Var ute och red i över 1 timme så han fick iallafall röra på sig! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin