11 oktober

Idag red jag Inter en stund på ridbanan och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga. Han var verkligen inte som vanligt, han troligt hård i munnen, svår att ställa igenom, inte stel men istället för att bara ställa halsen svängde han med hela kroppen. Han var dessutom väldigt spänd, men han blev nog mest det på grund av mitt dåliga tålamod då han ändå gick helt okej i början. Men han hade nog mest bara en dålig dag!
 
Det är så otroligt stor skillnad att rida en travhäst jämfört med en ridhäst. På Inter kan jag inte vara lätt i handen, jag måste sitta och hålla stöd och bromsa precis hela tiden. Om jag lättar lite på handen ökar han takten. Ni förstår inte vilken mjölksyra man får i armarna då, speciellt om man ska trava på ridbanan. Gud vad jag längtar efter att rida en ridhäst. 
 
Nu har jag landat i soffan och jag är verkligen helt slut i kroppen. Ikväll ska jag bara ta det lugnt och gå och lägga mig tidigt så jag tar mig upp ur sängen imorgon! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin