Dagen

I förmiddags var jag som sagt till Luleå en sväng. Var bland annat och klippte mig, även om håret inte var jätteslitet så var det skönt att få bort det nötta. Jag hann även med att gå en sväng i en liten shopping galleria, hittade dock ingenting som vanligt. 
 
När jag kom tillbaka till gården igen så kastade jag i mig lite lunch och for ut och red med Linuz. Han var lite lugnare idag jämför med igår, visst han trippade ganska mycket i både skritten och traven men det var helt klart bättre än igår. Dock så kokade det över i huvudet på honom när det kom en travhäst bakom, han visste inte riktigt vart han skulle ta vägen så det var nära att det blev någon slags rodeo haha.. Men annars var han fin och skötte sig bara bra. Imorgon blir det nog ett lätt dressyrpass om vädret tillåter. 
 
Inter red jag en sväng runt berget, bara för att få lite omväxling från slingorna. Skrittade största delen av biten och travade bara en liten kort bit, men han kändes bra iallafall! På måndag är det start för honom igen!
 
 
Resten av kvällen måste jag ägna mig åt matte och psykologiboken. Snälla lärare som sätter prov veckan efter lovet.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin