Hej jag lever

Idag har jag uppdaterat extremt dåligt, men har varit upptagen precis hela dagen. Har knappt tid nu heller haha för våra gäster kommer när som helst. Jag for iallafall ut och skrittade på Kryckan i byn med hack. Jobbade lite med skänkelvikningar och att flytta rumpan åt olika håll. Det känns som att det börjar lossna nu, för innan ville han inte ta skänkeln riktigt. Dessutom fick jag honom väldigt lång i formen, så jag är riktigt nöjd!
 
Måste också berätta hur bra det gick när vi tränade hans skräck för metalljud. Jag kunde stå i boxen och slå två hammare mot varandra. Han var väl inte direkt avslappnad, men han fick inte panik på samma sätt som han brukar heller! Han behöver tid och många morötter, men jag ser ändå ett slut på våra problem snart känns det som! Bara att fortsätta :)
 
Min hestisfestis idag, inte på fotohumör direkt...
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin