Kryckan 4/10

Idag gick det jättebra att rida, trodde inte att han kunde bli så fin på pelham! Han fick en ganska lång framskrittning innan jag började trava fram. I traven fick han gå i en ganska lång form i ett friskt tempo. Körde en lång framtravning istället för flera korta som jag alltid gör annars. Galopperade "galoppstreckan" tre gånger med skritt mellan. Han var lugnast under den första halvan, och mot slutet gick det alltid lite för fort haha. Men jag tycker att han fortfarande lyssnade på mig osv! När vi var klara med intervallerna så fick han trava av en snabbis, och skritta av länge!
 
Det jag ska jobba med är att han ska gå i mitten av vägen, och inte dra sig åt vägkanten heela tiden. För han blir ganska vinglig så fort han inte har vägkanten där. Det är inget extremt, men vi får jobba med balansen lite tror jag!
 
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Han har nog dålig balans, i och med att han är så pigg och det går så fort så har han svårt att hålla balansen. Har du bra balans? När du trimmar på banan så kan du alltid rida en bit innanför spåret så han inte har något att 'luta' sig emot. Koner är också bra för att få upp balansen. Typ ta koner på medellinjen och gå från typ a eller c och vänd upp, han ska böra upp sig själv och gå rakt. Det är en sjukt bra övning!

2013-10-05 @ 09:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin