Svar på kommentar

Om hästen ändrar beteende skulle jag också fundera, det är som en hel vetenskap att förstå sig på dessa djur. Kan det vara sadeln som gör att han kickar? Gör han likadant om du rider barbacka? Eller är det beroende på vilket bett han har? Att sadlar också är som en vetenskap insåg jag när vi hade hem sadelutprovare till Rindi. Hon blev väldigt spänd i en typ medans den andra passade och ponnyn var som en dröm. 
Hoppas han slutar eller att du kommer på varför han kickar. Eller så kanske det var en "engångsgrej"?
 
Svar: Jag har också tänkt tanken på att det kan vara sadeln, men med tanke på att han bara började sparka mitt under en träning så vet jag inte riktigt. Han började sparka mitt under dag 1 på Micke-träningen på tvådelat bett, fortsatte sparka andra dagen när jag red på pelham och nu sparkar han på hack också. Så eftersom han sparkar med tre ganska olika bett så tror jag inte att det är de heller.. :/
 
Jag hoppas att det bara är en sträckning eftersom det blev några kråkhopp under den träningen, så därför får han skritta resten av veckan. Tänk om han bara kunde prata och säga vad det är.
 

Idag ska mamma gå en promenad med Kryckan på typ 15 min, samt klippa honom tror jag. Han har verkligen blivit vansinnigt långhårig. Jag ska bara vara hemma och frotsätta plugga tyska. Vi har engelskaprov imorgon också. Blir så less...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin