Bästa ponnyn!

Det gick vansinnigt bra att rida idag, ganska länge sen jag hade den här känslan så det är jättekul! Red somsagt på hippos hoppbana, mamma hade satt upp lite låga hinder på kanske 70 cm att rida styrka på. Vi började med att glömma nosgrimman hemma haha, hur lyckas man? Men vi fick låna ridskolehästen Cassiopejas remont, stor var den, men bättre än inget. Red fram i alla gångarter innan jag började skutta över hindrena.
 
Gjorde halter efter varje hinder, eftersom vårat problem är att han kör ner huvudet efter hindrena och drar mig ur sadeln. Och herregud vilken skillnad det blev! Klart att han var stark bitvis, men jag var bestämd och lät honom inte dra. Både travhoppade och svänge lite snävare, i svängarna jobbade jag med att få med yttersidan. Gick lite halvdåligt i början, men när jag hade varit övertydlig några gånger så var han jättejättefin! Hade honom verkligen på rumpan i galoppen, precis där jag vill ha honom i dressyren. Underbar känsla!
 
Kan inte låta bli att tänka på första gången jag red honom på hippo, då hade jag haft honom i en vecka. Då kunde han inte hålla galoppen genom hörnen haha. Ja ni ser ju själva:
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin