Dag 2

LA, 8 fel
Väldigt bra att jag inte hoppade LBn på morgonen, för då hade han verkligen inte orkat. Men den här rundan var verkligen SÅ BRA. Vansinnigt nöjd är jag, även om bommarna som föll kändes lite (läs: väldigt) onödiga. Han var så lydig och fin på framridningen, gjorde mycket små volter och byten i galoppen för att väcka upp honom.
 
Hinder 1 till 4 var helt klockrena. Sen efter 4an får jag någon minnesförlust och glömmer vägen, då rider jag utanför trekombinationen och fick en onödigt lång väg till 5an. Efter den blev han stark och drog iväg lite. Dock lät jag honom gå på vilken resulterade i ett bakbensfel på 6an för att jag inte fick ut honom på kortsidan. Får inte tillbaka honom efter 6an så vi river a-hindret i trekombinationen. Ni får se på filmen sen hur jag red på c-hindret, så pinsamt att jag försökte trycka iväg på ett språng när de skulle vara 2. Tur ponnyn vet vars han har benen! Resten av banan flöt på bra, hade en jättebra känsla så det är bara att ta med sig till nästa tävling!
 
Har alltid lite otur i Vindeln verkar det som haha. Får alltid någon bom ner i varje klass... Den här rundan hade verkligen kunnat vara felfri också!
 
Om någon har bilder så får ni jättegärna skicka dom på min mejl [email protected], eller på fb! :)
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin