Håller på att uppdatera mobilen

Idag for jag till stallet direkt efter skolan, Kryckan var så vansinnigt smutsig så vi förstååååååår inte. Han var helt sandig över hela kroppen så det gick knappt att borsta haha. For iallafall ut en sväng barbacka i en halvtimme med hack. Helt kravlöst, kortade inte upp tyglarna alls. Vädret var inte så bra, så ingen av oss var så motiverad..
 
Efter "ridningen" så var det raka vägen in i duschen för min käre Krycka. Orkade inte ta schampo, utan spolade bara bort all sand. Ni skulle ha sätt vad det rann sand, vet inte hur han lyckas bli så smutsig. Sen klippte jag manen, svansen och hovskägget. Jag har stört mig på hans man i veckor känns det som, så nu slipper jag tänka på det mer! Han är ju rädd för ljudet av saxen, så jag får nog fixa till det lite mer imorgon. Men måste lyfta fram att det var första gången jag klippte manen på honom utan luva!
 
Älskar den här bilden från vår första tävling tillsammans, finaste ponnyn
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin