Kryckan 24/9

Idag gick det inte alls bra att rida. Testade att ta ett räna med hackamore och ett träns med bett utanpå, har hört att det skulle vara bra. Då håller man i tyglarna som när man rider med graman. Lät honom jogga fram lite i en ganska fri och lång form. Sen fick han skritta en bit. När jag skulle fatta galopp så frös han fast i marken och vägrade röra sig. Efter att ha stått så ett tag så hoppade jag av och bröt av en kvist och använde den som pisk. Helvete så sur jag var. När han väl galopperade så var han faktiskt fin, men lite pigg mot slutet.
 
Sen skulle jag stanna och dra sadelgjorden, då ville han inte stå stilla utan fortsatte ta små steg. Och efter det var han hur pigg som helst och drog ner huvudet osv. Så jag travade bara resten av ridpasset, då var han ganska fin. När jag kom tillbaka till stallet så trodde jag att han blödde ur munnen så jag fick panik, men han hade bara ätit någon växt som såg röd ut.
 
Jag tror faktiskt att han har börjat testa mig, jag har haft honom i 4,5 månad nu så någon gång måste vi väl få bakslag. Det är bara att bita ihop, fortsätta kämpa och vara bestämd. Nya tag på torsdag, för imorgon vilar han!
 
Favoritbilden på stjärnan
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin