Tävling imorgon!

Sammanfattade hela kapitel ett på företagsekonomin, skulle vara bra om jag fortsatte med det ikväll men det tror jag knappast kommer hända. Sen for jag ut till hippo och kollade på 1.30. innan jag rullade ut till stallet!
Red på pelhamet idag eftersom jag tänkte att det skulle vara snällt mot mungipan + att jag skulle kunna bromsa. I traven jobbade jag mycket med framåtbjudningen så att han skulle ta mer stöd i bettet. Fick till det riktigt bra, fin trav har han också haha. Galopperade "raksträckan" två gånger. Första vändan så gjorde jag lite halter och fattade en annan galopp efter halten. Så om jag hade höger galopp innan halten så fattade jag vänster efter, ja ni fattar. Han ville springa lite, men han lyssnade fortfarande på mig. Sen fick han trava av, och då fick jag verkligen fram näsan på honom. Jag tror att vi tyckte att det var lika roligt båda två!
 
Efter ridningen fick han en dusch och gå in och äta hö i boxen med ett fleecetäcke :)
 
Hade tänkt skriva nått mer inlägg innan jag går och lägger mig, så om det är något ni vill läsa om så är det bara att kommentera!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin