Aldrig mer hackamore..

Jag kan med handen på hjärtat säga att idag var det nog den absolut sista gången jag red Peppe på ett hackamore. I början skötte han sig ganska bra, jag kunde skritta och trava utan problem och han lyssnade någorlunda. Han var dock som alltid vid uteritter, lite spänd och fokuserade mest på allt runt omkring. 
 
När jag skulle börja trava igen fullkomligt exploderade han. Det blev rodeo med någon blandning av hopp rätt upp i luften och bockning på samma gång, samt stegring på det. Alltid lika kul som ni kanske förstår.. Fortsatte rida som om inget hade hänt men sedan började han igen och var nästan på väg att stegra över samt knocka mig i huvudet, och eftersom jag vill leva längre än 17 år hoppade jag av och ledde honom hem. Får hoppas på att det var hackamoret han inte tyckte om, för det var helt klart något som störde honom. Imorgon åker bettet på! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin