Härlig dag

Gud vilket härligt väder det har varit idag, sol och varmt. Sånt här väder borde det vara varje vårdag! Idag har jag hunnit med att rida både Inter och Peppe, och jag kunde rida i bara tjocktröja. Hur skönt är inte det? 
 
Inter var först på tur dag och han fick gå backintervaller idag. Jag värmde först upp honom i skogen och då var han lite som igår i traven - stark och sprang iväg när jag lättade på tyglarna. Men efter att jag hade fått kämpa en stund så gick det mycket bättre. Han var lugn och jag kunde ha ett lätt stöd i munnen, precis som jag ville. 
 
Peppe var inte riktigt på sitt bästa humör idag, utan han var riktigt bråkig till en början. När vi hade ridit en liten stund började han bråka, han vägrade gå fram och backade ner i ett litet dike samt bokstavligt talat rakt in i skogen. Hästjävel. Men efter att jag hade blivit ordentligt sur och bråkat med honom en liten stund gav han gick och gick snällt resten av turen. Vi var ute på ett rätt lång skrittur på sandvägarna idag, det blev lite längre än vad jag tänkt mig från början men inget som skadar precis. 
 
Jag har faktiskt bara ridit på sandvägarna jag och Peppe red på idag en gång innan och det var för x antal år sedan, så jag är något stolt över mig själv över att jag inte red vilse :') Annars brukar mitt lokalsinne inte vara det bästa haha. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin