Hoppträning

Såg att mitt tidigare inlägg aldrig publicerades...
 
Dagens träning gick inte alls bra måste jag säga. Kryckan är världens bästa som ställer upp till 100% i exakt varje läge, hur fel vi än kommer och hur stora hindrena än är. Grejen är den att pelhamet inte alls funkar för oss i hoppningen längre. Mina förhållningar blir för stora och han blir studsig i svängarna, vilket i sin tur leder till att framårbjudningen försvinner, då kommer vi nära och river.
 
Jag är just nu inne i en mental svacka, där jag inte tror ett piss på mig själv. Har inte nämnt det på bloggen tidigare då jag trodde att den var på väg bort. Jag vill inte att det ska gå ut över Kryckan, förstår ni vad jag menar?
 
Jag ska tävla honom på tränsbett på lördag hade jag tänkt. Då får jag framåtbjudning i honom och han hoppar bäst när han får vara i fred. Men löser sig inte detta så måste vi tyvärr ställa in Sundsvall då en massa omtramp endast sliter på hästen. Nej, nu ska jag sova för imorgon är en bättre dag! Och så dåligt gick det förresten inte...
 
Vill hitta tillbaka till flytet jag hade när den här bilden togs...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin