Kryckan i ett nötskal

LB, 8 fel
Allt som kunde ha gått fel, gick fel. Vi missbedömde tiden och hann knappt rida fram innan jag skulle in på framhoppningen. Jag var helt stressad och det smittade av sig på Kryckan. På framhoppningen hoppade han iallafall huuur bra som helst, stora luftiga språng. På banan gasade jag igång honom, vilket var ett misstag. Jag tänkte att jag red på pelham. Mot tvåan började han kicka i anridningen vilket gjorde att vi travade mot det och han fick med sig både fram och bakbommen. Sen var han stark och drog iväg efter femman så vi rev 6an också. Han var dessutom spänd och tittade på funktionärerna. Det var sjukt nära att jag utgick efter 6an, men bestämde mig för att fortsätta. Kryckan tyckte att han var störst, bäst och vackrast (vilket han också är i mina ögon), men han får gärna vänta lite så att jag också hinner med haha...
 
Imorgon rider jag både LB och LA som det ser ut nu. Förhoppningsvis är han lugnare då!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin