Resultat dag 1

LB (100 cm), 4 fel
Den här klassen vill jag bara dra ett streck över. Kryckan hoppade jättefint men jag red otroligt dåligt. Backade in honom i nästan varje hinder kändes det som och fick knappt nått flyt på hela banan. Det enda positiva var att Kryckan var lugn och fin, han brukar alltid vara ganska pigg, sparkig och stark i första klassen. Hur som helst så föll trean, den kunde ha legat kvar tycker jag allt, men det var ett räcke på diagonalen (rev ju tre exakt sånna förra helgen i Vännäs). Svor som satan när jag hörde bommen falla, hoppas ingen hörde haha. 
 
LA (1.10 m), ackumulator, 4 fel
Till den här klassen hade jag pratat med min mentala coach (aka pappa) och fått tillbaka motivationen. Fick ett riktigt bra sista språng på räcket och gick in på banan med bra känsla. Jag red ordentligt framåt och kom perfekt på de flesta hindrena. När jag kommer mot sista så bestämde jag mig för att ta jokern, som var ett räcke på 1.20 med två bommar högst upp, med lite påskfjädrar under. Får ett perfekt språng och flyger över. Tyvärr hängde inte bakbenen med riktigt och vi fick en liiiiiiiiiiiiten touch som räckte för att bommen skulle falla. I och med att jag rev jokern så drogs lika många poäng som om jag hade haft 12 fel på vanliga hinder. Tiden var riktigt, riktigt bra så hade jag inte rivit så hade jag blivit tvåa med inte ens en sekund från vinsten. Det är inte dåligt eftersom vi bland annat hade den regerande svenska mästaren i startfältet, samt ponnyn som tog silver ute 2013. Inget dåligt motstånd alltså!
 
Jag är så nöjd med min fina häst, även om 4 fel på sista hindret aldrig är kul. Nu kör vi imorgon istället, då hoppas vi på en felfri runda!
 
Juste, jag glömde säga att jag inte gick banan till LAn...
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin