Resultat från dagen

1m - 9 fel
Vi missbedömde tiden lite till den här klassen, jag hade tänkt rida fram honom innan jag gick banan men det hann jag självklart inte. Istället blev det så att jag fick skynda mig att gå banan och sedan blev det världens kortaste framridning vilket inte var bra någon stans. 
 
Till första hindret på banan var han inte riktigt framme, vilket resulterade till att vi kraschade igenom första hindret. Han sprang i princip rakt igenom det. Resten av banan gick helt okej, hade lite dålig galopp hela banan men hoppade ändå rätt bra. Fick ett även ett stopp i omhoppningen då jag tog en lite snävare sväng och glömde benen. 
 
1.10m - 4 fel
Blev en liten längre framridning till den här klassen. Kunde både rida och hoppa fram i lugn och ro utan att stressa vilket var väldigt skönt. Inne på banan la jag upp en bra galopp direkt och då gick det mycket bättre. Det blev dock ett litet missförstånd på ett räcke så han gjorde ett omtramp och rev. Även om det gick bättre den här klassen så var känslan inte alls bra, vi hade inget flyt och han hade ingen direkt framåtbjudning. Men är ändå alltid bäst oavsett vad ♥
 
Om det var för att ridhuset var lite trångt, om det var för att han inte trivdes på det hårda underlaget eller något annat som var orsaken till att det gick "dåligt" är svårt att säga. Vi har iallafall valt att stryka imorgon och stanna hemma istället, kändes bättre så! 
 



Kommentarer
Postat av: Sanna Bäckström

Vad tråkigt att du inte tyckte om underlaget, bra val att stanna hemma, gillar att du tänker på hästen i första hand! :)

2014-04-12 @ 08:09:16
URL: http://www.sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin