Sen kväll med Kryckan

Idag åkte jag och Mamma bort till Vännäs RF och slog på tappskon. Vi var lite nervös eftersom han skulle skos utan lugnande. Men med lite kämparglöd, en bra hovslagare samt en brems fick vi till slut på skon. Tack bästa Håkan för att du räddade våra liv!
 
Efter det åkte jag till hippo och red dressyr i ridhuset, med mamma som "tränare" eller vad man nu ska säga. Jobbade med samma saker som när jag rider för Lena. Han bråkade lite i början, men då hörde jag Lenas röst i huvudet, och då blev allt bättre. Mycket övergångar mellan gångarterna samt fokus på att få igenom böjningen i kroppen på han. Kryckan blev så otroligt fin på slutet att jag knappt kunde tro det, riktigt kul!
 
Nu måste jag sova innan jag svimmar...
 
Lill hjärtat dagen han blev Norrlänning
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin