Utomhusträning!

Idag åkte vi in till Stöcke och hoppade, det var helt öde då typ alla är i Bollnäs och tävlar. Men det passade oss väldigt bra! Jag red fram precis som jag alltid gör. FÖrst flytta ut bogen och sen göra volter däär ytterbogen inte får flyta ut. Sen började jag hoppa fram på hindrena, dom låg på kanske 80 cm första varvet och då fokuserade jag bara på att få honom lugn, för han var en tickande bomb. Hindrena stod väldigt bra så det gick att göra en evighetsbana och bara rulla på!
 
Sen tog vi upp det hela till 1m lite drygt och gjorde samma sak där. Han var lugnare då och jag fick till bättre ridning. Efter det höjde vi till 1.10 och hoppade några språng på det. Kryckan kändes fin och hoppade fina språng. Dock börjar jag tvivla på att pelhamet är rätt bett att hoppa på då det är svårt att få till en bra galopp mellan hindrena. Jag måste hela tiden kolla att det inte är undertempo, och i svängarna blir det också svårt. Han stannar ju inte men det känns inte bra att plocka bort så mycket galopp. Går det åt helvete i Vännäs i helgen så byter vi bett!
 
Från framhoppningen, film finns på min instagram. Banan ligger längre ner!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin