Världens finaste Biscuit Gold

Jag är helt lyrisk, förmodligen har jag just ridit det bästa passet någonsin sedan jag fick honom. Jag var själv i rishuset under den största delen av tiden, vilket gjorde att både jag och Kryckan slappnade av. Började med att göra samma övning som jag brukar göra för Lena, alltså åttvolter över halva rdhuset och flytta ut bogarna. I galoppen red jag runt halva tridhuset och la en 10 meters volt i varje hörn, dels för att få med bogarna ännu lite mer, men också för att träna på just lite snävare svängar. Höger varv var lite jobbigare i början men släppte till slut, vänster var helt klockrent från början!
 
Efter en liten skrittpaus la jag ut en bom i mitten av ridhuset, sen fortsatte jag göra åttvolter fast i galopp. Tränade lite byten över bommen, han vilade på steget och väntade jättefint. Han överhoppade inte heller utan tog ett helt vanligt steg över bommen. Mot slutet blev han lite trött och springig, men verkligen inte något extremt. 
 
En sak som verkligen var jätterolig var att en dressyrryttare som var i ridhuset samtidigt gav mig jättemycket beröm för honom. Hon sa att han såg väldigt välriden ut, hade otroligt fint steg, att jag red jättebra och (hör och häpna) att jag hade fin sits. Jag med min värdelösa sits haha, men den kanske inte är så dålig trots allt:)
 
Trött krigare
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin