Back on track

Efter två veckors uppehåll kändes det ganska bra att äntligen få sitta på hästryggen igen! Om jag ska vara ärlig gjorde det inte så mycket att vi fick rida ute i regnet för Peppe kändes jättefin, blev nästan lite positivt överraskad att han var så mjuk med tanke på att han inte alls är riden så mycket under dom senaste två veckorna - bara två gånger för att vara exakt! 
 
Ingela började att rida och det såg riktigt bra ut. Efter att hon hade jobbat honom lite i alla gångarter var det min tur och eftersom jag inte har ridit på som sagt två veckor var jag lite ringrostig men det gick ändå bra och Peppe lyssnade bra. Får dock jobba vidare med att han ska lyssna på skänkeln, han har ingen riktig respekt och lyssnar inte direkt när man ska flytta undan honom för skänkeln. Men han var fin idag!
 
Alla saker blev dock otroligt leriga så imorgon blir det materialvård för fulla muggar. Om det regnar får han nog gå i skrittmaskinen imorgon annars är jag sugen på att riden en sväng i skogen! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin