Fin häst idag också

Alltså Kryckan, vilken häst jag har. Gjorde nästan exakt samma sak som i tisdags, även om hindrena stod på lite andra ställen. På pelhamet behöver jag inte sitta och dra i honom hela tiden, utan kan använda mindre förhållningar. Däremot funkar det inte i hoppningen, går bra över små hinder upp till 1 meter ungefär. Därför tävlar jag med det på surf nästa helg, då jag endast ska hoppa en LC.
 
Iallafall. Han hade verkligen utvecklats efter i tisdags. Då hade han en tendens till att bli lite studsig och sänka ryggen innan hindrena. Nu gick han i en bra takt och jobbade hela vägen. Det kom lite andra hästar mot slutet, och i samband med att han var trött så blev han lite pigg. Men med lite hjälp från mamma så fick jag till det efter ett tag:)
 
Fick även bra tips från Rebecca att tänka på som jag aldrig har hört innan, men som verkade bra!
 
DM-final 2013
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin