Gossip girl och valsedlar

Måste säga att dom orden sammanfattar min kväll ganska så bra. Efter middagen tog jag och mamma tag i att börja packa valsedlar och eftersom det är ofantligt tråkigt såg jag några avsnitt av Gossip girl samtidigt och då gick det lite lättare. Över 200 gjorde vi innan vi gav upp så det var ändå ganska bra kämpat tycker jag! 
 
Idag har jag knappt haft en lugn stund utan hållit igång i princip hela dagen. Åkte till stallet på förmiddagen och red Peppe, smörjde saker till en häst som ska starta, mockade hage, tvättade vagn, gjorde iordning Peppes saker efter tävlingen och fodrade även kväll. Kan lova er att jag är rätt sliten nu och jag kommer nog däcka direkt när jag lägger huvudet på kudden. 
 
Peppe var riktigt pigg när jag red honom idag. Det blev bara en lugn tur i skogen för hans del med bara skritt och trav. Han kändes fin och var inte alls lika spänd som han brukar vara och dessutom dummade han sig ingenting, guldstjärna till honom! Dock tog jag aldrig bomull eller huva på honom idag så han blev något pigg när travhästarna körde förbi, knashäst. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin