Mina sämsta rundor med Kryckan

Jag har ändå inget att blogga om, så varför inte bjuda lite på sig själv haha?
 
LB+5 i Skellefteå. Hahaha alltså fyfan vilken jävla runda. Kryckan lyssnade inte alls på mig, utan rusade bara på. Jag minns att jag hade panik ända från start till mål och bara väntade på att nån bom skulle falla. Vi var ju nolla förutom att jag glömde vägen och fick lägga en volt, hade vunnit annars. Blev en andraplats...
 
 
LB i Vännäs. Har nog aldrig varit så förbannad efter en tävling tror jag. Man ska aldrig skylla på hästen, men här är jag nästan tvungen faktiskt. han bestämmer sig för att sparka bakut i anridningen mot tvåan, travar mot, och hoppar igenom hindret. Sen vart han tittig på 6an och hoppar igenom det också. Jag gjorde så gott jag kunde på en häst som lekte pajas istället:)
 
 
LB i Sundsvall. Här var det jag som red som en kratta. Satt och fulbromsade istället för att låta honom gå. Skitpet på trean helt utan anledning. 
 
 
LC i Vindeln. Här hade jag haft honom i 1,5 månad kanske, även om det inte syns på filmen så var han fortfarande ganska tunn och ur form efter resan från Irland. Grunden gick helt ok men i omhoppningen tog krafterna slut så två ner på räcken såklart.
 
 
LC på surf. Första tävlingen där jag hade haft honom i 2,5 vecka ungefär haha. Så egentligen var det väl inte så konstigt att rundan inte var den bästa. Han bara springer och attackerar hindrena, och jag låter honom hållas. Dubbelnolla och tredjeplats blev det iallafall:)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin