Resultat och filmer

LC igår, 0+0 fel, 3a
Frågan är ju vad jag höll på med i den här klassen. Inte alls nöjd egentligen. Pelhamet funkade ju inte, det märkte jag redan på framhoppningen. Även om jag knappt håller i tyglarna så blir han studsig och sparkig. Han var lite småsur och genom hela rundan kände jag typ "hahah vafan hahaha det här går inte". Omhoppningen var riktigt långsam, trodde aldrig att tiden skulle räcka till placering. På tränsbettet hade jag kunnat rida 5-6 sekunder snabbare utan problem. Klappade om min fina häst ändå, det var ju inte han som valde bett haha:)
 
Usch jag kräks vilken runda haha, vart är balansen?? 
 
LC+5 idag, 0+0 fel, 2a
Oj så fin han var i den här klassen, bytte till tränsbett och det var det bästa jag kunde ha gjort! Hatar pelham, har insett att det bara förstör nu. Hade perfekt stöd i handen, och Kryckan var mycket nöjdare än igår. På trean såg han inte riktigt hindret och blev helt chockad när det stod nått framför fötterna på honom, men självklart hoppade han ändå. Gasade ganska ordentligt i omhoppningen, och han bara flög. Höll tillbaka i sista svängen där jag såklart skulle ha svängt innanför, och missade vinsten med 67 hundradelar. Surt såklart, men jag kan ju inte vara annat än nöjd med min fina stjärna!
 
En lite rolig sak som jag fick reda på nyss var att jag tävlade klassen idag med ett trasigt träns. Sidostycket var helt sönder tydligen, då min häst är som han är. Men mamma lyckades rädda allt utan att säga nått till mig innan jag skulle rida. Hade jag fått veta det så hade jag antagligen fått någon form av sammanbrott. 
 
 
Om någon fotade i helgen, så mejla dom till [email protected]!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin