Resultat vännäs

1 m, 0+0 fel - VINST
Valde att gå in och rida en lägre klass för att starta lugnt efter operationen och det kände jag nu såhär i efterhand var väldigt bra. Jag hade aldrig orkat kriga mig runt en 1.20 bana utan jag var helt slut efter att ha hoppat en grund och omhoppning på 1 meter. Haha. Rundan var helt okej, vi hade ett bra flyt och Peppe kändes pigg och glad! Dock tog den lilla orken jag hade slut i omhoppningen så jag orkade inte rida ihop honom till dom tre sista hinderna och där av blev dom lite "hej kom och hjälp mig". Men det räckte ändå till en vinst vilket jag verkligen inte trodde från början. Kul!! 
 
 

1.10m, 0+0 fel - 2a plats
Peppe var jättefin på framhoppningen till den här klassen och jag hade en bra känsla när jag gick in på banan. Även den här rundan var helt okej, det var en A1:a eftersom det var lag så vi gick in senare och hoppade omhoppning. Dock så kom vi fel på trippeln både i grunden och i omhoppningen då jag inte hade kraften att rida ihop honom så han tog iväg på 7 galoppsprång istället för 8 båda gångerna. Men jag är ändå nöjd och Peppe är nog världens bästa! 
 
Dessutom vann laget både sista omgången och totalen av div 2 vilket var extra kul! Fyra rosetter fick vi alltså med oss hem idag vilket inte var helt fel med tanke på att vi bara red två klasser, haha! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin