Träningen igår

Igår tränade jag dressyr för Lena igen. Tog tränsbettet vilket jag verkligen ångrade när jag red fram, för han var väldigt stark och låg i handen. Men det var ärlgt talat bland det bästa jag kunde ha gjort. I traven var han först lite ostadig med bogarna, och i och med det så blev även formen ostadig såklart. Men efter att ha gjort lite skänkelvikning, serpentinbågar och avbrott så blev han väldigt fin!
 
Sen jobbade vi med galoppen på en volt. Vi började med v'nster varv som är hans svåra varv medans han hade tillräckligt med energi kvar. I början var han ganska dryg och ville springa på, men efter ett tag fick jag verkligen lös alla öproblem vi har haft under de senaste tre månaderna! Helt plötsligt kom ryggen upp på ett sätt den aldrig gjort tidigare, och energin kom från bakbenen. Dock var han jättearg och kickade lite, men jag brydde mig inte om det. Har aldrig haft den känslan i vänstersidan innan. Höger gick bra redan från början, så då tyckte Lena att vi skulle ge oss:)
 
Utan Lena hade jag aldrig orkar kriga ända fram. Hon drar fram det bästa ur både mig och Kryckan, och det är det som kännetecknar en bra tränare. Utan henne skulle jag säkert ge upp och bli sur när musklerna värker. Ni som aldrig ridit för henne borde verkligen testa, jag har ridit för henne till och från sedan 2011 och har aldrig blivit besviken:)
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin