Klubbtävlingen igår

LC, 0+0 fel, vinst
Det var världens lättaste bana haha, i ridhuset stod endast fem hinder som man hoppade åt lite olika håll. Grunden bestod av 7 hinder och omhoppningen endast av fyra hinder. Han var väldigt tittig på funktionärerna som han alltid brukar vara på inomhustävlingar. Därför blev jag lite irriterad på honom för att rytmen förstörd ganska mycket, även om det inte var så extremt denna gången. I omhoppningen satte jag plattan i mattan, ska jag slå mina kära klubbkompisar från stöcke så är det allt eller inget som gäller. Kryckan var med mig jättefint och älskar att gå mot klockan, så en vinst blev det:)
 
 
1.10, 4 fel
Det blev jättestressigt mellan klasserna då han bara hann komma ut från banan i 90 cm innan han skulle in på framridningen till 1.10. Det kändes inte helt optimalt och sen hittade vi ett balltramp på honom på framhoppningen också men han var inte störd av det och det var bara ytligt så jag körde ändå. Han hoppade fint även inne på banan. På linjen 2 till 3 som var ett räcke till en parallell oxer, tänkte jag "okej nu får jag inte fastna i handen". Vad gör jag? Jo tar den där extra jävla halvhalten som jag har jobbat så länge med att få bort, så jag red på ett extra språng och en bom faller. Riktigt, riktigt onödigt. De två sista gick lite onödigt fort men när Kryckis blir taggad så förstör man mest om man lägger sig i, så jag lät honom sköta resten och då gick det bättre. Ju mer jag gör, desto sämre blir det. 
 
Det var ingen dålig runda, men jag blir så less när jag fuckar upp så vi får det där tråkiga nedslaget. Hon som vann hade ett ner i omhoppningen, så en dubbelnolla hade räckt. Kryckis var enda ponnyn i startfältet så jag tycker att han gjorde det jättebra, det är faktiskt hans första LA start på 2,5 månader:)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin