Kryckan igår

Igår åkte vi till ridhuset med Kryckan, det blev bara ett lätt joggingpass då han har fått ta det lite lugnt efter julklappshoppningen. Det passade ganska bra eftersom det var jul osv. Det gick inte speciellt bra eftersom han skrittat i nästan en vecka och hade överskottsenergi upp till öronen. När han är så pigg blir han ännu känsligare än han är i vanliga fall och kan ta ett hopp rakt upp i luften bara av min skänkel. Det går som inte att jobba med honom när han är så, så därför försökte jag bara låta honom rulla längs spåret och försöka kontrollera tempot något. Tog en galopp på slutet och den gick faktiskt bäst på hela passet, det blev som en urladdning för hans huvud. Han är så speciell min lilla häst:)
 
Nu ska jag snart till stallet igen skulle jag tro. Om underlaget tillåter blir det lite trav, men skulle inte tro det. Annars ska jag se Liverpool hos Oskar vid nio ikväll men det är nog alla planer jag har för dagen.
 
Från igår
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin