Torsdag

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, och det är väl anledningen till att jag inte bloggat på två dagar typ. I tisdags hade jag hoppträning och det gick så sinnessjukt dåligt. Uppvärmningen blev stressig och jag hann därför inte hitta den runda och stadiga galoppen jag vill ha. Som grädde på moset blev Kryckan sparkad av en annan häst som skrittade förbi alldeles för nära och passade på att försöka mörda min lilla häst. Blir lite irriterad då jag tränar med storhästar och hade väntat mig mer ordning, för säkerhetsavstånd är typ det man lär sig allra först på ridskolan. Nu gick det bra och varken jag, mamma eller tränaren kunde se något fel på Kryckan, men både han och jag blev stressade och då var träningen som redan förstörd. Hoppade en liten bana på 70 cm innan jag avslutade eftersom jag kände att jag inte skulle få ut nått mer av träningen. Nya tag imorgon då jag tränar med stöcke som vanligt:)
 
Idag går jag i skolan till halv tre typ. Då måste jag hem och fota till min fotobok på digitalt skapande samt plugga psykologi. Sen ska jag till stallet och skritta Kryckis eftersom det inte finns så mycket annat att göra ute nu. Kanske att vi far till ridhuset, men jag tror inte att vi varken hinner eller orkar det faktiskt.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin