Utvärdering- Hamre RK

Tänkte göra en lite sen utvärderig på Hamre som tävlingsplats, lite kul då det är en bit härifrån och det inte är ett ställe man brukar åka till om man bor här uppe. 
 
Parkering- Riktgt dåligt faktiskt. Man lastade ur på en stallplanen framför uppstallningstälten. När vi kom på onsdag kväll var det mycket plats då det bara var vi som hoppade MH som kom då. Men när SM-ekipagen kom med sina stora lastbilar blev det jättejättefullt och det var bilar, transporter och lastbilar överallt. När vi skulle lasta på lördagen så höll vi på att inte komma fram med transporten för att det var så fullt. För att inte tala om transportparkeringen, som var som en lerbassäng. När folk började fara och skulle hämta sina transporter så körde alla fast. Det var helt sjukt, vart man än tittade stod det bilar som kört fast. Vår ena bil har fyrhjulsdrift så den klarade sig, men vår andra bil sjönk genast en halvmeter ner. Kan säga att traktorn hade fullt upp med att dra upp folk från torsdag till söndag. Dålig planering att ha parkeringen på en åker när marken är så blöt...
 
Uppstallningen- Det var fyra eller fem stora tält med boxar. Taket höll regnet ute jättebra och vi är jättenöjda! Tror dom i tältet som stod på framridningsbanan var mindre nöjda då deras hästar typ fick sova i lera under spånet...
 
Framridningen- En stor, jättejätteblöt och lerig paddock. Det regnade och alla var sura. På sådär stora tävlingar tycker jag att det ska finnas möjlighet att rida fram inne faktiskt.

Framhoppning- Var i ett ridhus som var lite större än halva lilla ridhuset på hippo ungefär. Det var framhoppnig i ett varv, vilket jag inte hade nått problem med alls. Det enda var att det var svårt att veta när man skulle till tävlingsbanan då man var tvungen att rida runt halva anläggningen. Under warm-up klassen och semifinalen var man tvungen att ha koll på det själv för då stod det inte heller någon funktionär där.

Collectingringen
- Riktigt bra och stor! 

Tävlingsbanan- Medelstort ridhus med jättebra och stötdämpande underlag. Bananorna i MH var ganska lätta även om finalbanan var svårare. 
 
Hinderna- Det var en del titthinder men Kryckan var inte störd av det. Både Horse1, Swedish Riders Trophy och Mountainhorse hade sponsrat med hinder så det var kul. Det var maxat men det ska det ju vara!

Priserna- 
Priserna i MH var jättefina! Stora rosetter i samma storlek som SM-rosetterna. I goodiebagen fick vi en jättefin mountainhorse kofta, och lite andra sponsrade saker samt en plakett. 

Maten- 
Skolmat. Behöver jag säga mer? Nejmen serveringen var ute i ett kallt tält och det fanns bara pannkaka på torsdagen:((((

LäktarenBra även om den inte var jätteskön.

Funktionärerna-
 Dom jag pratade med var trevliga, men har hört annat också. Det hade behövts mer funktionärer på framhoppningen dock...

Sammanfattning-
Hade förväntat mig en betydligt mer välplanerad tävling när man kommer till ett svenskt mästerskap. Det fanns en hästaffär där men det var inga speciella erbjudanden eller nått och det var inga andra affärer som kom dit och ställde upp tält osv. Framridningen och parkeringen drar ner betyget väldigt mycket kan jag säga. Men det var ingen dålig upplevelse, men Piteå och Vännäs till exempel har mycket bättre tävlingar tycker jag!

Betyg- 3/5
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin