Visste ni att..?

... mitt högra ben är längre än mitt vänstra? Därför måste jag ha olika längd på mina stigläder och får ofta problem med behninnorna och knäna för att det benet får ta mer stryk än det andra.
 
... min förra ponny vann SM i gymkhana 2005? Jag kan förstå det för han hade aldrig problem med hög musik och gillade att gasa och svänga.
 
... när jag var 10 år provred jag en b-ponny som jag blev helt kär i? Tyvärr sket det sig på besiktningen och jag blev jättejätteledsen. Efter det tappade jag lite suget med att leta häst och började på stöcke året senare. Iallafall, den ponnyn står nu på surf och jag brukar gå och klappa på den när jag är där och tävlar:)
 
... i början fick mamma rida fram Olle åt mig innan träningar? Det är ganska många år sedan nu, 2010 tror jag. Jag hade inte listat ut hur jag skulle göra samt att jag var för liten och lätt för att kunna sätta emot när han började springa och studsa. Det tog ett halvår, men sen kunde jag rida honom helt själv.
 
... Kryckan var gul som föl? Det syns jättemycket när han står bredvid andra vita hästar, att han har en gul ton i pälsen.
 
Lite filmer från 2010 :')
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin