28 februari

Nu har jag precis ätit middag och ska bara packa innan jag går och lägger mig. Jag åker som sagt till Boden imorgon och är som vanligt alltid ute i sista sekunden med att packa. Frågan är ju varför jag aldrig lär mig, haha. 
 
Vi åkte in till ridhuset och red med Peppe idag. Det var dock hur många hästar som helst i lilla ridhuset och det blev lite för mycket för lilla Peppe, han var otroligt okoncentrerad och även lite spänd. Så när ridskolan var klar i stora ridhuset avslutade jag med att rida där en stund, körde då lite galopparbete och försökte få honom att koncentrera sig på mig. Gjorde även galoppombyten på serpentinbågar bara för skojs skull, duktig Peppe :') Han var dock fortfarande lite spänd då det var folk som höll på att städa läktaren men det var helt klart mycket bättre. Bra träning var det för honom iallafall. Nu taggar vi tävling på söndag!
 
Måste fixa något tidsinställt till i helgen, är det något speciellt ni skulle vilja läsa om? 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin