Andra dagen!

Idag var det banhoppning, det var det igår också men det var lite fler hinder idag. Kryckan kändes pigg och glad i uppvärmningen och när vi hoppade fram. När vi hoppade fram på linjen 1-2 så sparkade han lite både i själva linjen och efteråt. Då fortsatte jag långsidan ner i galopp tills han slutade.
 
Först hoppade vi banan på lite lägre höjd, 70-80 cm kanske, lite som en uppvärmningsrunda. Sen tog jag den en gång till på 1 m, vilket kändes helt lagom. Jag red med inställningen att alla bommar kunde få falla, bara jag fick honom runt banan utan att behöva stanna honom eller lägga några volter, för då skulle han ha vunnit. Han trampade ner bakbommen på trippeln som var första hindret, han var även i andra hindret lite. Det var för att han inte riktigt hade kommit igång efter att ha väntat ganska länge medan dom andra hoppade. Men herregud, jag skiter fullständigt i nedslaget eftersom det inte alls hade med höjden att göra! Ju längre in i banan han kom,desto bättre hoppade han. Kan inte förvänta mig mer än så här av honom eftersom hans kondition inte är den bästa än så länge. 
 
Filmer kommer snart!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin