Bra träning för bästa Micke!

Idag red jag fram en kort stund inne i andra ridhuset eftersom jag skulle testa en ny sadel på träningen, så vi ville känna lite innan hur den kändes. Tog lite snabbt i trav och galopp, och han var som en annan häst verkligen!
 
Det låg mest fokus på bana idag. Började hoppa fram på ett räcke, och sedan på en ganska svår linje med räcke in, oxer på båge, och sen en till båge till nästa räcke. Sen satte vi ihop allt till en bana med trippel, oxer ur sväng, relaterade linjer och till sist en kombination som bestod endast av lådor.
 
Kryckan uppförde sig helt okej tycker jag. Han bockade lite mellan hindrena, och en gång blev jag så förbannad att jag la pisken bakom sadeln. Då blev han mycket bättre. Micke tyckte att han hoppade huuur fint som helst och att han är en otroligt, otroligt fin och spänstig häst med tre riktigt fina gångarter. Det är alltid kul att höra! Sen sa han också att jag hade bra fokus och att det syntes att jag hade vilja att komma ur problemet.
 
Sen efter träningen så kollade en förälder igenom mig lite eftersom jag har en tendens att hamna snett i sadeln. Det visade sig att jag är sne i mitt bäcken och måste fara och knäcka till det. Måste göra det så snabbt som möjligt!

Men vi är verkligen på väg framåt. Jag tror inte att jag kan förklara för er med ord hur jobbigt det har varit med Kryckan under hela 2014. Man måste ha sett honom för att kunna förstå. Det har inte gått att galoppera honom över huvud taget för han har stått stilla på samma punkt och sparkat. Idag har jag hoppat en bana på 7 hinder, 8 språng på 90-100 cm och det går! Nu taggar vi dag 2 imorgon!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin