Svar på frågestunden del 2

Kommer ni fortsätta rida med väst efter att ni fyllt 18?
 
Svar: Ja det kommer jag nog, iallafall när jag hoppar och tävlar! Det kan alltid hända en olycka även om man känner sin häst utan och innan, hästar är hästar. 
 
Har ni tävlat i dressyr någon gång? 
 
Svar: Ja, några faktiskt! Jag tävlade till och med DM i dressyr på min b ponny för x antal år sedan, en andraplats blev det! :)
 
När började ni att blogga?
 
Svar: Jag började blogga på riktigt när jag och Isabella Bergh gjorde cassechuck.blogg.se, vilket var år 2010. Men innan det hade jag nog också någon egen blogg. 
 
 
Bästa tävlingsminnet? 
 
Svar: Det är nog när jag och min b ponny Indy blev meetingbäst på en nationell tävling i övik. Priset var en resa till Irland och dublin horse show! 
 
Tävlingsmål långsiktigt? 

Svar: Har inte riktigt satt något långsiktigt mål än, men tävla 140 eller högre skulle vara kul! 

Ponny/storhäst? 
 
Svar: Måste nästa ta storhäst här!

Några ryttare/ekipage ni tycker är duktiga i västerbotten/norrbotten? 
 
Svar: Det finns många ryttare som är duktiga här, men bland ponnyryttarna tycker jag nog Elvira Lundell, Julia Karström och Linn Lindeberg. Bland storhästarna tycker jag Sandra Jonasdotter rider riktigt bra! I norrbotten har jag faktiskt ingen koll. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin