Dressyrträning

Idag har jag och Kryckan tränat dressyr för Lena, jag hade seriöst glömt vilken grym tränare hon är. När jag red fram innan träningen så var Kryckan helt kaos, sprang på och sparkade. Men Lena behövde bara komma och säg "nu gör du såhär och såhär Agnes" och då vart det genast mycket bättre!
 
Vi jobbade mycket med rakriktning och att komma åt dom. Ibland red vi något varv på volten, och lite skänkelvikningar osv. Allt gick jättebra, Kryckan vilade på steget och gick inte bakom handen. Lena visade mig också att jag måste bli lite förbannad och börja kräva saker av honom, samt att jag måste våga ta i honom. Sen såg hon också att jag vinklar mina handleder helt fel, speciellt vänster. Och varje gång jag vinklade dom rätt så gick Kryckan mycket bättre. Jag vet inte vad jag ska säga ens..
 
Hon avslutade med att säga "den där kan bli riktigt, riktigt fin med lite kämparglöd Agnes". Film kommer kanske lite senare, beror på om jag orkar lägga upp nått:) vet inte vem som var gladast efter träningen, jag, mamma, eller Kryckan haha...
 
Nu ska jag kolla färdigt på världscupen, och sen sova. Skola imorgon!
 
Jättegammal bild från en Lena-träning med min förra ponny!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin