Framsteg!

Idag gick det faktiskt ganska bra att rida. Eller bra kanske är fel ord, men helt klart bättre än det har varit innan. Jag jobbade honom en del i skritten, och i traven lät jag honom mest gå. Sen red jag över lite bommar så att han fick lyfta på fötterna lite. Han har ju frotfarande inte riktigt fattat det här med travbommar haha. Antingen galopperar han in, hoppar över de två sista bommarna, eller så tar han ett språng över hela serien...
 
I galoppen lät jag honom gå kortare sträckor innan jag bröt av och gjorde halt. Jag stannade honom också så fort han sparkade, men det blev bara två sparkar på hela passet! Jag tror att han kommer vara sig själv igen om en månad eller så, hoppas det iallafall!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin