Om mig

Linda heter jag och är en 17 årig tjej från Umeå. Jag går nu andra terminen i 2:an och läser samhällsvetenskap med inriktning på beteende. Vad jag vill bli när jag blir stor har jag inte hunnit fundera så mycket på, eller rättare sagt jag har absolut ingen aning om vad jag vill jobba med. Förutom att spendera hela dagarna i skolan, tillbringar jag även en stor del av dygnets timmar i stallet. 
 
Ridsporten är mitt största intresse och jag har ridit så länge jag kan minnas. Efter att ha ridit och tävlat ponny i nästan 8 år har jag nu tagit klivet upp till storhäst. 
 
Min häst, Peppino, till vardags kallad Peppe, är en fux valack född 2007. Han är efter den tyskla hingsten Perigueux, som just nu är rankad som den 2:a bästa avelshingsten i Tyskland. I november 2013 importerade vi honom från Tyskland, där han tidigare har tävlat upp till 130cm med bra resultat. 
 
 
 
Film från provridningen i Tyskland. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin