30:e juni

Idag har varit en ganska lugn dag trots allt. Jag har haft två körlektioner och även hunnit vara i stallet en sväng. Det var en uteritt som stod på schemat för Peppe idag och han kan som vanligt inte låta bli att bråka. Den hästen har många konstiga ideér för sig.. Men annars, när han skötte sig, gick det bra! 
 
Jobbade mycket med att han skulle lyssna på mig även fast vi red i skogen. Han vill gärna köra sitt eget race där, men antagligen mest för att han är lite spänd. Jag gjorde mycket övergångar, flyttade för skänkeln osv. I galoppen gjorde jag en hel del galoppfattningar och han gjorde klockrena fattningar från skritt efter ett tag, duktig häst! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin