Bra ridpass igen!

Har just tagit en kall dusch och nu sitter jag och käkar glass haha. Ridpasset med Kryckan gick riktigt bra faktiskt, redan från början kortade jag tyglarna mer än jag brukar och tänkte att nu får han finna sig i det. Jag fick jobba en del med att inte tjuvlänga dom igen, men han blev jättefin och mer "på rumpan" än han har varit innan. Tidigare har vi mest ridit honom lång och låg.
 
Red mest i galopp då det sliter mindre och det är den som måste jobbas mest. Inte en spark idag heller! Dock ville han pipa iväg lite fortare än jag ville, men han lyssnade fortfarande tillbaka. Han var bara glad och positiv! Jobbade lite tempoväxlingar och sen travade jag av. Är riktigt nöjd med honom!
 
Nu har startlistorna kommit till våra tävlingar på hippo, in och kolla! Även om ni inte ska hoppa själva så tycker jag ni ska komma och titta, alltid lika roligt men tävlingar ju! http://online.equipe.com/sv/competitions/10201
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin