Lång dag

Efter att vi kom från stranden så drog vi in Kryckan till hippo. Jag började med att rida honom lite kravlöst i alla gångarter och sen bytte jag och Johanna häst eftersom hon ska ta hand om honom när jag är i göteborg. Hon red honom jättebra verkligen så det känns skönt att hon ska ha honom. Sen är han ju som han är i galoppen och vill springa och tränga med rumpan och fort ska det gå också. Men hon hittar honom säkert efter ett tag, trots att han mest ska gå lugnt den veckan!
 
Jag fick ju prova rida Gucci som är Johannas ponny, och jag gillade honom verkligen! Skönt med en häst som inte alltid ska smygöka tempot osv, utan som faktiskt kan ta de lite lugnt också haha. Nejmen Kryckan är fin, men ibland blir det lite mycket energi...
 
Sen var vi till stallet och gjorde allt där, då visade jag även Johanna rutinerna lite snabbt. Sen var det samling på hippo igen eftersom stöcke ska ha en samarbetstävling med dom i helgen. Så vi bar hinderstöd, släpade spånbalar, hämtade priserna och satte upp infångare. Priserna är inte nådiga vill jag lova, om jag vore ni så skulle jag vinna LCn på fredag samt meetingpriset hehe:)
 
Nu ser vi Argentina - Holland och det är straffaaaaaar.
 
Rosetten för meetingpriset är typ fyra gånger så stort som Majas huvud hahaha :')
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin