Sista dagen som 17-åring

Nu har jag ganska precis kommit hem från hippo där jag har spenderat hela kvällen då det var hoppryttarmöte. Det tog dock fruktansvärt lång tid och efter några timmar på en hård bänk är jag äntligen hemma igen. Annars har det varit min sista dag som 17-åring idag för imorgon fyller jag 18!!! Det är värt många utropstecken kan jag lova. 
 
Hästarna har iallafall skött sig bra idag. Peppe var oväntat snäll och bråkade endast pytte pytte lite, men inget som jag egentligen räknar då han gav sig ganska fort. Guldstjärna till honom! Jag red bara lite lugnt idag, planen var från början att skritta en sväng i skogen men den planen ändrades ganska snabbt. Det var nämligen hur mycket brämsar och andra insekter ute som helst, så det fick även bli lite trav. 
 
Inter fick sig ett skrittpass på ridbanan i hopp om att det skulle vara mindre insekter där. Som tur var, så var det något mindre insekter där men fortfarande en hel del irriterande brämsar som flög runt oss trots att jag hade dränkt honom i insektsspray... #ViSomLängtadeTillSommarenMenGlömdeAllaInsekter 
 
 
Som tur är så är Inter iallafall inte någon hopphäst. Han var jätterädd för hindret som stod uppställt på ridbanan och vågade knappt gå förbi det, haha. Inte modig någonstans. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin