Söndag

Heeej igen. Tro det eller ej men jag lever faktiskt, är bara en sån otroligt dålig bloggare så jag har inte ens haft en minsta tanke på att blogga något idag sedan inlägget imorse. Eller rättare sagt, jag var nästan helt säker på att jag bloggade när jag kom hem från stallet men uppenbarligen inte. Så kan det gå, haha. 
 
Dagens ridpass med Peppe gick iallafall ganska bra. Han dummade sig lite från början men så fort vi kom till ridbanan så skötte han sig jättebra. I traven försökte jag mest få honom att slappna av och koncentrera sig på mig istället för alla kraxande fiskmåsar som flög omkring runt ridbanan. Ställde alltså inga direkta krav på honom i traven. I galoppen däremot fick han jobba lite hårdare. Jag la mycket fokus på tempoväxlingar - 3 steg fram 3 tillbaka osv. Han längde galoppen jättebra men jag fick riktigt kämpa för att sätta tillbaka honom igen. Avslutade sedan med att skutta några gånger över ett litet räcke som stod på ridbanan och det gick bara fint! 
 
Även Inter har fått röra på sig idag men för hans del blev det en tur i skogen. Han håller just nu på att sättas igång lite lätt så det blev mestadels skritt men även några korta travbitar. Det är bara så himla jobbigt med alla insekter, helt klart minuset med sommaren. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin