Underbart väder

Klockan är strax över åtta och det är 26 grader ute, helt underbart och precis som det ska vara. Lika underbart var det dock inte att jobba i stallet idag i cirkus 30 grader. Jag skojar inte när jag säger att jag allvarligt talat höll på att flyta bort. Kom fram till att sol och bruna ridbyxor inte var en sån där jättebra kombo, haha. 
 
Idag har jag ridit både Peppe och Inter. Peppe fick sig en lugn tur i skogen som ändå gick helt okej. Han var spänd, ofokuserad och gick mest och kollade på allt runt omkring men han fick iallafall komma ut och röra på sig. Det började dock inte så bra då han backade rakt in i bussen direkt när jag satte mig på honom (haha) men vi fick lite draghjälp till skogen så det var bra! 
 
Inter red jag också en sväng i skogen, han var så spänd på ridbanan igår så det kändes bättre att rida i skogen då. Dock var det så jävulst mycket bremsar ute och han var verkligen jätteirriterad över dem, inte lätt när man måste skritta. När jag skulle leda ut honom i hagen igen så blev han rädd för något och hoppade på min fot. Han har storlek 5 på skorna så det var inte direkt skönt. Han har skrittat i snart 1 månad nu och han blir tittigare och tittigare för varje dag som går.. 
 
En lite tjurig Peppe som inte ville gå in från hagen igår. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin